تبلیغات
تدریس فناورانه - نقش ها و مسئولیت های معلمان، اولیا و دانش‌آموزان در جشنواره جابر
 
تدریس فناورانه
بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در تدریس
درباره وبلاگ


darya-it.ir

مدیر وبلاگ : لقمان کریمی
نویسندگان
نظرسنجی
مطالب این وبلاگ تا چه اندازه برای شما مفید بوده است؟







Online User

برای اطلاع از آخرین مطالب وبلاگ ایمیل خود را وارد نموده سپس به ایمیل خود رفته و روی لینک تأیید کلیک کنید

Delivered by FeedBurner

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

نقش ها و مسئولیت ها

جهت تحقق كامل اهداف یك پروژه علمی و برای اینكه دانش آموزان بتوانند از فرصت های كسب تجربه در جریان پروژه خود حداكثر استفاده را به عمل آورند هر یك از افرادی كه در انجام پروژه دخالت دارند ( دانش آموز ، معلم راهنما و والدین) باید به خوبی مسئولیت های خود را شناخته و نقش خود را به موقع و به اندازه ایفا نمایند .

نقش دانش آموزان :

           كنجكاوی در محیط پیرامون ،حساسیت نسبت به سوالاتی كه در زندگی واقعی برای او پیش می آید و نهایتا انتخاب یك موضوع برای پروژه

           دنبال كردن دستورالعملهای مربوط به نمایشگاه علمی مدرسه و در نهایت كسب موافقت اولیای خانه و مدرسه برای انجام پروژه مورد نظر .

           انجام و تكمیل پروژه خود

           ساخت یك تابلوی نمایش- متناسب با توانمندی و پایه دانش آموز - و نوشتن یك گزارش كتبی جهت شرح و توصیف پروژه خود(معمولا دانش آموزان پایه های چهارم و بالاتر قادرند این مرحله را مستقل انجام دهند و دانش آموزان پایه های پایین تر نیاز به كمك معلم و والدین دارند)

           توضیح و تبیین پروژه خود برای سایر دانش آموزان و بازدیدكنندگان در جریان نمایشگاه

           پیروی از دستورالعمل های مربوط به ایمنی نمایشگاه علمی

نقش معلمان :

           حساس نمودن دانش آموز نسبت به محیط پیرامون به منظور هدایت آنان نسبت به چرایی پدیده ها

           ایجاد انگیزه در دانش آموزان

           ایفای نقش یك راهنما

           پشتیبانی از ایده های دانش آموزان و ارتقای خلاقیت آنها

           نشان دادن اشتیاق نسبت به پروژه دانش آموزان ، پی گیری مداوم و تحسین كار آنان

           تماس با افراد متخصص جهت ایفای هرچه بهتر نقش خود به عنوان معلم راهنمای دانش آموز

           جور كردن تجهیزات خاص در صورت نیاز

           تایید نهایی كامل بودن پروژه برای ارائه به نمایشگاه

           برقراری یك محیط امن

 

نقش والدین :

           مطالعه دستورالعمل های مربوط به پروژه علمی

           ارائه اطلاعات در باره موضوع پروژه به عنوان یك فرد مطلع

           تدارك وسایل و كمك به استقرار تجهیزات

           بردن دانش آموز به كتابخانه یا ملاقات افراد متخصص

           فراهم كردن فضایی مثل پاركینك یا اتاق برای كار كردن دانش آموز روی پروژه

           نشان دادن علاقه و تشویق دانش آموز به تكمیل پروژه

           اطمینان از ایمنی دانش آموز و پیروی او از دستورالعمل های ایمنی نمایشگاه

           نظارت بر برنامه ریزی و مدیریت زمان های مربوط به انجام كارهای پروژه و اتمام آن ها

           كنترل املا و نگارش نوشته های تابلوی نمایش و گزارش كتبی

           گوش دادن به توضیحات شفاهی فرزندشان در باره پروژه

           درك این مسئله كه دانش آموز باید خودش پروژه را انجام دهد . هدف اصلی پروژه علمی این است كه دانش آموز مهارت های دانشمندان را بیاموزد ، روش علمی را بفهمد و از تجربه كردن لذت ببرد .

           درك این مسئله كه لازم نیست پروژه علمی گران قیمت باشد.





نوع مطلب : گروههای آموزشی، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :

       نظرات
دوشنبه 25 آذر 1392
لقمان کریمی
یکشنبه 22 دی 1392 10:02 ب.ظ
با سلام و خسته نباشید. می توانید در مورد چگونگی نوشتن گزارذش کتبی در پردژه ی آزمایش مرا راهنمایی کنید؟ممنون می شم جواب رو به ای میلم بفرستید.
چهارشنبه 4 دی 1392 04:21 ب.ظ
سلام کاک لقمان
خسته نباشی
یه وبلاگستان برای بوکان زدم
لطفا در سایت پربازدید خود یک پست بگذارید و بنویسید که وبلاگستان جدبد بوکان افتتاح شد و هر کسی را لینک میکند
در ضمن اگر این کار را کردید بهم خبر بدید
ممنون
آها آدرس www.boukanblogs.tk
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر